Köpvillkor
Om DriveSupport 2.0
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mejl till drivesuppport.info@gmail.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris samt fakturerings- och leveransadress. Om något är fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via drivesuppport.info@gmail.com.
Leverans
Våra normala leveranstider är 4–10 arbetsdagar. Observera att beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. På grund av hög belastning hos transportörer kan förseningar uppstå. Vi ber om förståelse för detta då det ligger utanför vår kontroll. Vid förseningar meddelar vi dig via e-post. Om en försening uppstår utan förvarning, kontakta oss på drivesuppport.info@gmail.com. Notera att eventuell tull- eller momsavgift kan tillkomma då du som kund är privatimportör av produkten.
Priser
Alla priser anges i SEK (kr). Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av leverantör, tryckfel eller felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Ångerrätt
Vid köp på vår webbplats har du enligt lag 14 dagars ångerrätt, men vi erbjuder 30 dagar från det att du mottagit varan. Du måste meddela oss via e-post för att din retur ska vara giltig. Returer skickas till: Kista Galleria, 164 91 Kista.
Vid nyttjande av ångerrätten
Meddela oss på drivesuppport.info@gmail.com. Ange namn, adress, e-post, ordernummer och vilka varor som avses. Returnera produkterna senast inom 30 dagar. Du står för returfrakt (ca 300 kr) och ansvarar för att varorna är väl paketerade. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag motsvarande eventuell värdeminskning vid skadad eller använd produkt.
Ångerrätten gäller inte för
Produkter med bruten försegling.
Specialtillverkade eller personliga produkter.
Tjänster som fullgjorts efter ditt samtycke.
Varor som snabbt kan försämras.
Tidningar eller tidskrifter.
Reklamation och klagomål
Alla produkter kontrolleras innan leverans. Om varan ändå är defekt eller felaktig följer vi gällande konsumentskyddslagstiftning. Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt produkt.
Så gör du vid reklamation
Maila drivesuppport.info@gmail.com och ange namn, adress, e-post, ordernummer och beskrivning av felet. Om vi inte kan åtgärda felet ersätter vi produkten eller återbetalar beloppet. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi följer riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) – se arn.se.
Ansvarsbegränsning
DriveSupport 2.0 ansvarar inte för indirekta skador orsakade av produkten. Vi ansvarar inte för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), till exempel arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller leverantörsproblem.
Produktinformation
Vi reserverar oss för tryckfel, slutförsäljning och mindre färgskillnader mellan produktbilder och verkliga produkter. Vi försöker alltid återge produkter så korrekt som möjligt.
Information om cookies
Vår webbplats använder cookies för att förbättra upplevelsen. Cookies är små textfiler som sparas på din dator. Du kan ställa in din webbläsare så att cookies blockeras. Läs mer på Post- och Telestyrelsens webbplats.
Personuppgifter
Genom att handla hos DriveSupport 2.0 accepterar du vår sekretesspolicy och behandling av personuppgifter. Vi värnar om din integritet och samlar endast in nödvändig information för att hantera din beställning. DriveSupport 2.0 säljer eller delar aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
Vad är en personuppgift
All information som direkt eller indirekt kan kopplas till en fysisk person.
Vilka uppgifter lagrar vi
För att hantera din beställning lagrar vi namn, adress, telefonnummer, e-post, IP-adress och köphistorik. Uppgifterna lagras så länge vi har rättslig grund, till exempel bokföringsskyldighet.
Rättslig grund
Vid köp behandlas uppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring sker endast med ditt samtycke.
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte
Betalleverantör: Vid köp delas nödvändig information med vår betalleverantör. Vi använder Klarna som betaltjänst.
Fraktbolag: För leverans delas namn, adress, e-post och telefonnummer med Postnord.
Nyhetsbrev: Om du prenumererar delas nödvändig information med vår nyhetsbrevsleverantör Klaviyo.
Rätt till tillgång
Du har rätt att begära ett registerutdrag över den information vi lagrar om dig.
Rätt till rättelse
Du har rätt att begära att felaktiga uppgifter korrigeras.
Rätten att bli glömd
Du kan när som helst begära att dina uppgifter raderas, med undantag för uppgifter som måste sparas enligt lag.
Ansvarig för dataskydd
DriveSupport 2.0 är ansvarig för behandling av personuppgifter på drivesta.se.
Så skyddar vi dina uppgifter
Vi använder SSL/TLS-kryptering och säkra servrar för att skydda känslig information.
Ändringar i villkoren
Vi förbehåller oss rätten att uppdatera villkoren vid behov. Nya villkor publiceras på webbplatsen och gäller från publiceringsdatum.
Tvist och lagval
Om tvist inte kan lösas i samförstånd kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) på arn.se. För kunder inom EU kan klagomål även lämnas via EU:s tvistlösningsplattform på ec.europa.eu/consumers/odr.